מתי לפנות לטיפול פרטני ומתי לקבוצתי

מתי נפנה לטיפול פרטני?הטיפול הפרטני והקבוצתי מיועד לכל אדם הזקוק לעזרה ואינו מסוגל להסתייע בכוחות עצמו או בעזרת הסביבה.
לאורך כל שלבי חיינו, אנו יכולים לחוות חיים של סיפוק ואושר, ולקבל תמיכה בשעת צורך מיקירנו: בני משפחה וחברים.
יש רגעים ותקופות בהם אנו חווים משברים, ואנו עומדים מול מבחנים. זה יכול להיות עקב מחלה, שינוי במשפחה או בסביבה או אובדן של אדם יקר. כאשר במצבים אלה חברנו לא מצליחים לעזור לנו, אנו תרים אחר עזרה מקצועית.
המטפל האישי, איש המקצוע, יקשיב ויעזור לנו להתבונן בעצמנו בכדי להגיע לשינוי המיוחל.
הטיפול האישי הוא מקום להתייעצות לגבי בעיות בדידות, זוגיות וגירושין ודרכי התמודדות בחינוך ילדים. הורים פונים במטרה להבין את הצרכים והקשיים של ילדיהם וללמוד איך לשים גבולות בצורה הולמת ומיטיבה.
הכשרתי כמטפלת: אני בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית וניסיון רב שנים בטיפול בעל גישות שונות. אני מתאימה את הטיפול לצרכי האדם ומשתמשת בכל השיטות העשויות להקל עליו. בין השיטות: הגישה הפסיכו דינמית שהיא בסיס לכל טיפול, הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי((CBT ), ה-EMDR , טיפול בטראומה באמצעות תנועות עיניים, הדמיון המודרך, קלפים טיפוליים, התמקדות (focusing ) ועוד.
בטיפולים שאני מעניקה אני מציעה לשלב בין שיחות לבין חוויה. ההבדל בין טיפול מילולי בלבד לבין טיפול משולב הכולל מילים, דמיון, הצגת הבעיות במשחק ועיבוד זיכרונות דרך החושים, הוא שהטיפול המשולב מחולל את השינוי במישורים השונים שהאדם חווה את חייו- הגוף והנפש.
כאשר אדם פונה אלי לעזרה אני מקיימת איתו פגישת היכרות שבה אנחנו בודקים יחד מהם צרכיו ומצוקותיו והאם וכיצד אוכל לסייע לו.
הפסיכודרמה: היא שיטה טיפול אישית וקבוצתית בה המשתתפים חווים תהליך אישי וקבוצתי באמצעות משחק יצירתי ושיחה. בפסיכודרמה אישית האדם משחזר את קשריו עם הדמויות המשמעותיות במטרה להוביל שינוי בחייו.
Eye Movement Desensitization and Reprocessing EMDR , היא שיטת טיפול חדשה ורבת עוצמה, המסייעת בעיבוד זיכרונות טראומטיים, מצבי לחץ, חרדה ודיכאון. שיטת EMDR מסוגלת להביא לעיבוד מהיר של זיכרונות טראומטיים, הגורמים לשינויים קוגניטיביים ורגשיים יציבים, ולהקלה ניכרת בסימפטומים התנהגותיים-גופניים.
ההתמקדות היא גישה טיפולית של "גוף נפש". המטפל מלמד את האדם איך להקשיב לתחושה שעולה מתוך גופו, להעניק לה משמעות ולקבל אותה ללא ביקורת. כאשר האדם משלים עם מידע זה נוצרת חוויה מרגשת שיש בכוחה לחולל תפנית.

מתי נפנה לטיפול קבוצתי?
לטיפול קבוצתי אנו פונים כאשר הקושי הוא בין אישי, ואנו זקוקים ליותר מאדם אחד בשביל להבין את עצמנו. בקבוצה נוצר מיקרוקוסמוס של הסביבה האנושית, בה אנו יכולים לתרגל את היחסים הבין אישיים המוצלחים והפחות מוצלחים. באמצעות ההשתקפויות של כל אדם באחר, המשתתף לומד מה מקשה עליו לתקשר ואיך להתמודד עם קשייו. הוא בוחן אלו מחוויות העבר וקשריו המשמעותיים מקדמים ואלו חוסמים אותו. הדמיון לחברי הקבוצה והחיפוש אחר דרכי התמודדות יחד מקלים על תהליך השינוי.
כמנחת קבוצות, אני משתמשת בכלים הבעתיים, כמו ציור, תנועה ודמיון מודרך, ובפסיכודרמה. בפסיכודרמה, המשתתפים מעלים את סיפורם האישי לפני חברי הקבוצה ואלה מסייעים להם להגיע לתובנות, להקלה או לפתרון.
כאשר אדם פונה לקבוצה, אני מקיימת איתו תהליך היכרות שבו אנו מחליטים יחד את התאמתו לקבוצה. כדי להצטרף לקבוצה דרושה מוטיבציה להתמודד עם הבעיות האישות בנוכחות אחרים. רצוי שהאדם שמצטרף לקבוצה יעבור טיפול אישי קודם לכן אך זו לא חובה. לעיתים אני מזמינה את הפונה לטיפול משולב: אישי וקבוצתי, כשהמטרה היא ליעל ולקדם אותו בטיפול.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קבוצה טיפולית באמצעות פסיכודרמה בירושלים

קבוצה קטנה לעומת קבוצה גדולה

טיפול בחלומות וסיוטים באמצעות EMDR